Veel gestelde vragen

    Veel gestelde vragen

    Algemeen

    • Welke patiënten behandelt Dentteam?

      Dentteam behandelt patiënten van jong tot oud.

    • Heeft Dentteam ook mondhygiënisten?

      Dentteam heeft mondhygiënisten in dienst. Hiervoor hoeft u niet worden doorverwezen. 

    • Heeft Dentteam meerdere locaties?

      Dentteam heeft twee locaties. Eén locatie aan de Schildstraat 45 te Brunssum-Treebeek en één locatie aan de Rumpenerstraat 42 te Brunssum

    • Is er nog ruimte voor nieuwe patiënten?

      Er is voldoende ruimte om nieuwe patiënten van de benodigde mondzorg te voorzien. U kunt telefonisch uw inschrijving voldoen. Houdt hierbij uw BSN-nummer bij de hand.

    Veelgestelde vragen VIP preventie plan

    • Is dit voor iedereen toegankelijk?

      Het VIP preventieplan is voor iedereen toegankelijk. Voor meer informatie voor gebitsreinigingen en instructies bij kinderen, kunt u naar het kopje: ‘Kindertandheelkunde’.

    • Wat is het voordeel van het VIP preventieplan?

      Bij periodiek reinigen van uw gebit en aansturing krijgt op de aandachtspunten in uw mond, dan verkleind u de kans op ernstigere gebitsproblemen. Op deze wijze zorgt u preventief voor uw gebit en voorkomt u hoge kosten voor behandelingen bij ernstige gebitsproblemen.

    • Wat kost het VIP preventieplan?

      De kosten zijn afhankelijk van uw gebitssituatie. Een gezond gebit zonder tandplaque heeft minder behandeltijd en intensiviteit nodig tegenover een gebit met veel tandplaque en aandachtspunten. U kunt te allen tijde contact opnemen om op basis van uw vorige behandelingen een kostenindicatie te laten maken.

    • Wie voert de VIP behandeling uit?

      De VIP behandeling wordt uitgevoerd door de Preventieassistente. Bij een gebit met een mindere mondhygiëne wordt u intern doorverwezen naar de Paro-Preventieassistente of de mondhygiëniste.

    Veelgestelde vragen tandheelkunde

    • Kan ik met een pijnklacht terecht bij de tandarts?

      Als u bij ons patiënt bent kunt u uiteraard op korte termijn langskomen om de pijnklacht te beoordelen en waar nodig behandelen. Als u geen patiënt bij ons bent, dan kunt u bellen naar de receptie om te kijken of het mogelijk is.

    • Wat zijn de kosten voor het verhelpen van mijn pijnklacht?

      De kosten zijn afhankelijk van de beoordeling en de behandeling die oplossing bieden voor uw pijn. U kunt tijdens de beoordeling van de pijnklacht vragen of er een kostenindicatie gegeven kan worden.

    • Worden er röntgenfoto’s gemaakt?

      Bij sommige klachten is het niet met het blote oog te zien waar de pijn vandaan komt. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat er een ontsteking onder het tandvlees is. Hierdoor moet de tandarts röntgenfoto’s maken om te kijken waar de pijn vandaan komt en hoe het opgelost kan worden.

    Veelgestelde vragen tanden bleken

    • Is tandenbleken veilig?

      Het tandenbleken op de wijze waarop wij het aanbieden, is de veiligste manier om uw tanden te laten bleken. Inhoudelijk kunt u de onderbouwing terug lezen in ons artikel: 'Is het bleken van tanden schadelijk?'

    • Komen er nog extra kosten bij?

      Nee, de betaling van €135 bevat het maken van de afdruk, het vervaardigen van het plastic malletje bij de tandtechnieker, de instructies én 3 spuitjes met bleekgel.

    • Wat kost het tandenbleken?

      Het tandenbleken kost eenmalig €135. Nadat uw spuitjes met bleekgel op zijn, kunt u deze voor €15 per stuk kopen bij de receptie.

    Veelgestelde vragen endodontologie

    • Heeft Dentteam microscopen?

      Wij hebben verdeeld over de 2 locaties 5 microscopen waarmee we de wortelkanaalbehandeling naar een hogere kwaliteit kunnen uitvoeren. Door het gebruik van de microscoop kan de tandarts het schoonmaken van de kanalen en het vullen van de kanalen secuurder uitvoeren.

    • Is een wortelkanaalbehandeling pijnlijk?

      De wortelkanaalbehandeling wordt altijd onder verdoving uitgevoerd. Dit houdt in dat u geen pijn ervaart tijdens de behandeling. Mocht u na de behandeling nog pijn hebben, kunt u contact opnemen voor eventuele voorschrijving van medicatie.

    • Wat zijn de kosten van een wortelkanaalbehandeling?

      De kosten zijn afhankelijk van de complexiteit. Hierbij kan het zijn dat de desbetreffende tand meerdere kanalen heeft of dat de kanalen juist moeilijk vindbaar zijn. Zodra u ervoor kiest om een wortelkanaalbehandeling te laten uitvoeren, kunt u uiteraard vragen naar een begroting.

    Veelgestelde vragen kindertandheelkunde

    • Hoe vaak moet mijn kind langskomen bij de Preventieassistente en tandarts?

      Tijdens de behandeling geeft de Preventieassistente of Tandarts advies over de periode waarin ze uw kind het liefst terug zien voor de reiniging en controle. Dit kan variëren tussen 1,3, 6 of 12 maanden. Dit hangt af van de mondhygiëne van uw kind en of er eventueel een angstreductietraject nodig is.

    • Komen Schoffie of Flossie bij de behandeling van mijn kind?

      Schoffie en Flossie kunnen de behandeling bijwonen als u dit ruim van te voren aanvraagt bij de receptie. Dan zal er gekeken worden of het plannings technisch mogelijk is.

    • Mijn kind is angstig voor de tandarts, wat nu?

      Dat is geen probleem. Kom gerust langs voor een afspraak zodat wij kunnen bekijken waar de angst vandaan komt. Indien nodig starten wij een angstreductietraject met de tandarts. Indien dit nog steeds geen oplossing biedt, kunnen er nog verdere ingrepen gedaan worden zoals een narcose traject.

    • Vanaf welke leeftijd moet mijn kind naar de tandarts?

      Wij adviseren om uw kind al zo jong mogelijk mee te nemen met uw periodieke tandartscontrole. Hierdoor kan uw kind alvast wennen aan de omgeving. Vanaf de doorbraak van het eerste melktandje adviseren wij u om met uw kind naar de tandarts en preventieassistente te komen voor controle en instructies over hoe om te gaan met de mondhygiëne van uw kind.

    • Zijn alle kosten voor de mondzorg van mijn kind vergoed vanuit mijn basisverzekering?

      De routine behandelingen worden volledig vergoed vanuit uw basisverzekering. De enige behandeling die niet vergoed worden zijn Kronen, Bruggen en Orthodontie.

    Veelgestelde vragen mondhygiënist

    • Wat is het verschil tussen een preventieassistente en een mondhygiëniste?

      Een preventieassistente reinigt gebitten met een gezonde tandvlees score. Zodra de score van het tandvlees (aangeduid in PPS score) wordt verhoogd, wordt u doorverwezen naar onze mondhygiënisten. Mondhygiënisten kunnen diep onder het tandvlees reinigen, waardoor het tandvlees op lange termijn hersteld kan worden.

    © 2018 - 2024 Dentteam. Alle rechten voorbehouden.